23 Mayıs 2013 Perşembe

Neler var neler..

Iki arada bir derede yapilan planlar iptal olunca, insan kendiyle basbasa kalinca, anlaticaklari siralaniyor kafasinda..
Arada derede blog a iki satir bir seyler yazarak ifade etmek zor.. Bazen bilgisayar basinda saatler gecirmek gerekiyor.
Gecen gun oturup tum yazdiklarimi okudum, bir cogunda neden bahsettigimi ben bile hatirlamiyorum.. Yani; 
Ders 1: insan unutur.. 
Bazi seyler unutulmaya mahkumdur. Insan neler yasiyor, nelere uzuluyor veya seviniyor, sonra cabucak ustune baska bir sey geliyor, baska bir seye odaklaniyor, olani unutuyor.
Ders 2: daha fazlasi olmaz yok artik demek en buyuk hata olur.
Hayat hem iyide hem kotude hep daha fazlasini beraberinde getirirdigine gore, bundan fazlasi ne olabilir diye sormamak lazim. Mutlaka birsey bulup getiriyor, bize de saskinligi kaliyor.
Ders 3: fedakarliklar zannedildigi gibi baskalari icin yapilmaz, insan kendi istedigi icin fedakarlik yapar. Hayatta verdigimiz kararlarin sorumlusu hep biziz aslinda.. Hep derler ya hayat benim, e o zaman basrolu de benim.. Oyunu belki yazan degil ama yoneten benim.. Bu durumda fedakarliklari sorgulamak kendi kararlarini, yonetmenligini sorgulamak olur, bu yuzden ben sorgulamaktan vazgectim. Zaten gordum ki sorgulasam da sorgulamasam da sonuc degismiyor.
Ders 4: istedigin kadar zorla, istedigin kadar cabala , gucun sadece kendine yeter. Demek ki neymis cevrendekileri degistirmeye calismak gereksizmis. Oldugu gibi kabul etmek en iyisiymis.
Her zaman herseye gucun yetmezmis, ama kendine yetermis. 

Bundan tam iki sene once, bazi seyleri degistirmeye karar verdigimde hissettigim gucu tekrar hissettim bugun. O gunleri dusundugumde, gozumde buyuttugum bir cok seyin simdi hicbir anlami yok. Sevdiklerin, ailen, dostlarin, onemsediklerin yaninda oldugu surece karar almak ve uygulamak cok daha kolay oluyor. Geri kalanlarin soyledikleri duyulmuyor, duyulsa da onemsenmiyor. 
Zaman hep hakli cikartiyor, iyi ki dedirtiyor..

Insanin inanmasi gerekiyor, adim atmasi gerekiyor, gerisi oyle ya da boyle oluyor.

*bu yaziyla kendi hayatini yoneten dostlara selam olsun, sizden birseyler ogrenmek cok iyi geliyor :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Özledim...

Hatırlanası yazı   29 Mayıs 2015 https://perfect-colors.blogspot.com/2015/05/ozledim.html Bugün onsuz 17.gün.. Son konusmamız hala ...